maandag 4 mei 2009

Wanneer Wanda Patrones ontmoet.....

Voorkant


Achterkant

Zak achterop


Detail zijkant


Dus ik bestelde wat stofjes in de opruiming... een paar maar.... en de roosjes-stofjes van Bizzkids zaten er ook bij. Een beetje van de blauwe en ietsje meer van de roze. op 1 of andere manier had ik hierbij direct een broek model Wanda (van Farbenmix) voor ogen. Met allerlei borduurtjes, bandjes etc. Helemaal enthousiast begon in aan de broek. Het viel me direct al op dat deze stofjes waarschijnlijk niet helemaal bedoeld zijn om broekjes van te maken. Eerder zakdoeken ofzo. maar goed, het wordt vanzelf zomer dus vrolijk ging ik verder. Zakjes geborduurd, onderkant van een pijp voorzien van een versiersel. Wat moest er nog meer op. Geen idee eigenlijk. biaisband tussen de patroondelen? Ja, ook goed. En toen niet meer. Soms kun je beter wat weglaten geloof ik. de broek zat al helemaal in elkaar toen ik zelfs nog bedacht dat een lange broek helemaal niet leuk was nu. 3/4 moest het worden. Geen probleem hoor, gewoon de schaar er in en afknippen.... dus nu is het een 3/4 Wanda.

En dan nog iets erbij, altijd handig. Eerst dacht ik gewoon aan een wit t-shirt (dat kan altijd nog natuurlijk). Maar in een Patrones Niños zag ik dit simpele topje (van het "wereldberoemde" kinderkledingmerk Caribú (?) ). Klaar in bijna een kwartiertje....


Best een beetje zoetjes allemaal, maar Danique vertelde me net van de week dat ze tóch wel van roze en bloemetjes houdt, dus profiteren, direct (ze vulde haar verhaal vanmiddag nog even aan met: maar ik vind rozen niet leuk..... hmmm, heb ik weer......)

2 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Het hele setje is helemaal super. Mooi al die stofjes bij elkaar. Leuke kontzak, en mooie details. De achterkant van dat topje is subliem! Ik vind het prachtig, en al houd ze niet van roosjes, dit setje vind ze vast gewèldig!

Groetjes, Collie

Nicole Claudia zei

Hallo Saskia, het duurde eventjes, maar ik moest aan mijn vriendin even vragen hoeveel ze nu eigenlijk nodig had. Ze heeft ca. 55 centimeter nodig van het elastiek. Heb je dat nog? Dat zou geweldig zijn. Wat wil je er voor hebben? Of ben je zelf nog ergens naar op zoek?

Groetjes, Collie