zaterdag 2 mei 2009

Gilet voor mezelf..

Voorkant

Achterkant

Zo heel af en toe maak ik wel eens iets voor mezelf. Op het stoffenspektakel in Heerenveen kocht ik stof voor een broek (dacht ik). Maar eenmaal thuis zag ik in de stof toch eigenlijk meer een gilet. Geen idee of het me zou staan, maar goed, wel leuk om te maken. Dit gilet komt uit de Knip van maart (of april?) en is geheel gevoerd. En weer de maten opgemeten, maar deze keer was het niet te groot. Maar eigenlijk precies goed. Ik geloof niet dat het ook maar iets kleiner had gemoeten. Nou ja, ook hier groei ik vanzelf wel in (met een paar kilootjes minder). De stof is een soort katoen of linnen (geen idee eigenlijk). Blauwig met een grijs draadje meegeweven en past goed bij een spijkerbroek. De voering is gewoon effen blauwgrijs. En ja, ik ben er wel blij mee...

1 opmerking:

Anoniem zei

Wil ook een gilet maken. Vind die van jouw trouwens heel goed gelukt en staat je mooi.
Kan jij mij misschien vertellen hoe je de voering gedaan hebt? Ik heb nog nooit iets gevoerd...
Alvast bedankt
Sara