zaterdag 2 mei 2009

Rok voor mijn moeder.... (ook een manier of van je lapjes af te komen ;) )

Voorkant




Achterkant


Detail



De opruiming is begonnen. En of ik nog niet stofjes genoeg heb, bestelde ik bij Stoffenplaza Maoche nog maar een paar stofjes a Eur 5,= pm. De hier gebruikte stof bleek eerst uitverkocht, maar na een dag werd ik gebeld door de eigenaresse dat ze nog ergens 1,90 meter had gevonden. Of dit genoeg was (ik bestelde in eerste instantie 2,00 meter). Ik dacht aan 1,90 wel genoeg te hebben. Geen idee nog wat ik ervan zou maken. Toen deze stof werd bezorgd, was toevallig mijn moeder op bezoek, en die was mateloos enthousiast over de stof. Dáár wilde zij wel een rok van! Maar ja, ik heb nog nooit eerder een "grote-mensen-'rok"gemaakt, dus weer een uitdaging... Uit de nieuwste Knip een redelijk simpel patroon uitgezocht en toen maar knippen... Wat bleek? 1,90 gebruikt inderdaad van 1 zijkant, maar nu heb ik dus nog een hele zijkant over (wat denk je, nu wil mijn moeder er ook nog een blouse bij...). Het patroon is wel wat aangepast. Zo heb ik in plaats van een beleg bovenaan een tailleand gemaakt die vanaf de eerste plooien aan de voorkant voorzien is van elastiek (inderdaad, goed opgemeten, maar wéér de groot, wat is dat toch met die Knip-maattabellen?). En een knopenlijst aan de voorkant gemaakt. Dat brak het witte vlak een beetje. Oh ja, en de stof verder "afgemaakt" met een paar kolibri borduurtjes. De rok hangt nu bij mijn moeder. Weer een half lapje minder ;)

1 opmerking:

Hannie zei

Leuk rok en inderdaad 'n hele mooie stof.
Groet, Hannie (spektakel)