woensdag 20 januari 2010

Suklaatwist tuniek wordt shirt voor Danique






























































In de nieuwste Ottobre 1/2010 staat een tuniek met ballonmouwen, de Suklaatwist. Hoewel de hiervoor gebruikte effen kleuren in het blad me niet aanspreken, vind het model wel erg leuk. De rimpeling op de schoudernaden heb ik maar achterwege gelaten. En ik heb er niet een tuniek van gemaakt maar een shirt. De ballonmouwen lijken met de patroondelen erbij vreemd, maar als je de beschrijving in het blad volgt, komt het helemaal goed. Wel heb ik de mouwen wat langer gemaakt en heb ik het gedraaide idee op de mouwen ipc 4 cm halverwege de mouw gezet. De halsboord heb ik ook anders gemaakt. Ik heb hiervoor een strook tricot dubbelgevouwen en met de open kanten dubbel aan de hals gelocked. Door de zo ontstane tunnel (de voorkanten heb ik open gelaten) heb ik een smalle strook tricot gedaan. De geborduurde bloem is van dubbele stof en ik heb er een nesteloog in verwerkt.

1 opmerking:

Isabelle zei

ZO is die ook geweldig geworden. Ik vind het ook een leuk ding voor de meiden.

De blauwe tuniek is ook prachtig, wat een mooie kleur zeg!

Groetjes, Isabelle