zondag 10 oktober 2010

Herfst-Elodie met lange mouwen...

 


















































Niet dat ik de afgelopen tijd niets gemaakt heb hoor. Maar het meeste ervan was voor mezelf en dat verdwijnt meestal direct in de kast en niet op de foto... Misschien ooit nog eens. Ook had ik al een poosje het idee om een Elodie met lange mouwen te maken. Voor de herfst en de winter lijkt me dat wel praktisch, en dan hoef je niet steeds een bijpassende longsleeve erbij te zoeken. In eerste instantie dacht ik dat het wel een soort van raglanmouw moest worden en nadat ik het had bij Nicole had nagevraagd, werd dit zo goed als bevestigd door haar. Nicole stuurde me een fotootje mee van hoe de mouw er uit kon zien en daarmee kon ik aan de slag. Het rokgedeelte maakte ik van een babyrib, het bovenstuk van tricot. Een rits liet ik achterwege en heeft Danique ook niet nodig in deze jurk. Ik was vergeten een foto ervan met Danique erin te maken, daarom bij gebrek aan een wakkere dochter, hier een foto van de Elodie op de pop. Ik vind hem erg geslaagd, er zouden hier met gemak nog meer van deze variant kunnen volgen het komende seizoen ....

6 opmerkingen:

Liesbeth. zei

Hartstikke leuk zo met lange mouwen, super idee!

PeTrA zei

Leuk zeg! goed idee zo.. ben benieuwd hoe hij staat op het levende model ;)

Nicole Claudia zei

O ja, daar kan je zeker meer exemplaren van maken. Van mooie babyribjes bijvoorbeeld, ze hebben nu zulke leuke!!

Ik vind de Elodie prachtig geworden. De jurk ziet er lekker warm uit bij de hals en de mouwen zijn super!!

Ik zag hem gisteravond laat nog in de mail!! Maar het was al kwart over twaalf, mijn ogen vielen dicht. Heb namelijk de hele avond gewerkt aan twee foto-werkbeschrijvingen en het leek wel of er zand in mijn ogen zat... hahaha, is nu over hoor!!

Groetjes, Collie

Jeannette zei

Oh wat een leuk idee! Grappig met die laarsjes er zo onder hihi. Ik ga deze even in mijn grijze massa opslaan, vind het wel handig zo met lange mouwen.

Groetjes Jeannette

Anoniem zei

Ik vind de stofkeuze zo leuk!!

Wist niet dat zoiets ook in babyrib te koop was!

Ik zal eens op zoek gaan!!

Groetjes Thea

Menna zei

Hoi!

Ik wil dit jaar ook zo'n Elodie maken met lange mouw, maar ben nog niet zo handig met patronen.Kun je me ook uitleggen hoe je dat nu gedaan hebt met de mouw, het origineel gewoon verlengd?

Mvgr Menna