zondag 19 april 2009

Stenzo topje voor Danique




Op het stoffenspektakel in Heerenveen kocht ik bij de kraam van Ria Hoegen een katoentje (van Stenzo?). Witte ondergrond met roze/rode roosjes. Maar wat me online nog nergens was opgevallen was het feit dat de kleine stipjes van zilver zijn en dat er ook grijze engeltjes op staan. In combinatie met de Ivy die ik voor Danique maakte kun je er natuurlijk ook cupidootjes in zien. Danique liet me ook snel snel even weten dat ze roze nu toch wel mooi vind dus ik kon aan de slag.. Eerst wilde ik er een ottobre-blousje van maken maar bij nader inzien werd het uiteindelijk topje nummer 06a uit Stenzo nr. 3 van zomer 2004. Ik wist al dat dit patroon klein zou vallen, daarom heb ik nu geknipt maat 116, en de onderpandjes heb ik wel met 10 cm verlengd. Ik vraag me trouwens af of het op het patroon wel goed staat. Het bovenpandje is van dubbele stof.... Nu alleen nog even een paar drukknoopjes erin (wel zo handig) en een lintje door het kantje in de taille weven, en dan is deze ook weer klaar.... Hierna ben ik zelf weer aan de beurt.... denk ik.....

2 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Wat een snoezig stofje en het patroontje is super. Perfect zo met dat kantje, leuk dat er nog een lintje doorheen gaat. Ik vind het een plaatje!

Groetjes, Collie

Juffrouw Tuttebel zei

Het is een heel romantisch topje geworden!!
Zal je dochter heel mooi staan.