zondag 19 april 2009

Nou vooruit, direct nog maar één, Ivy, nu voor Noah...







Noah heeft een gebrek aan 3/4 broeken. En veel te vaak zijn broekpatronen gewoonweg veel te wijd voor hem. Hoe wijd? Gisteren trok hij zelfs een spijkerbroek van zijn broertje van bijna 2 aan, maat 86 uit de Knippie en die zit hem qua wijdte bijna goed.....

Nu wist ik dat Ivy niet erg wijd valt, maar voor de zekerheid maakte ik toch maar maat 122/128 voor Noah. Lengte is best goed, alleen aan de bovenkant is de broek nog vrij wijd.... Ach, volgend jaar wordt het vast nog wel een keer zomer. Ik heb voor de jongensvariant wel een beetje veranderd aan het patroon. Als ik het op meet is het voorpand van deze maat 10 cm langer dan het achterpand. Daar heb ik 5 cm afgehaald. Ter hoogte van de knieën heb ik zowel op de binnen- als de buitennaad 2 plooitjes gemaakt van elk 2,5 cm diep. Dan past het weer precies. De onderkant van de pijpen heb ik wel afgewerkt met een biaisband, maar ik heb het 2 keer doorgestikt, zo lijkt het iets mee op een gewone zoom. En de achterzakken heb ik rechthoekig met een punt aan de onderkant gemaakt. Vind ik leuker dan een halfronde zak voor jongens. Noah is er heel blij mee.... Ik ga er voor hem vast nog meer maken maar dan toch maar in maat 110/116 .... En excuses voor de slecht belichtte foto's....

3 opmerkingen:

Nicole Claudia zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nicole Claudia zei

Ik herken het probleem van de te wijde jongensbroeken. Voor Ramon moest ik per been/pijp wel 15 cm smaller maken. En hij had echt geen luciferbeentjes. In de taille moest er dan ook nog ik weet niet hoeveel van af. Mager is Ramon echt niet, maar de patronen zijn veel te wijd bij de Knippie. Ik nam op een gegeven moment de breedtemaat 110/116 en de lengtemaat 140/146. Ik vind deze Ivy jongensversie heel erg stoer en goed gelukt!

Groetjes, Collie

Juffrouw Tuttebel zei

Ik heb hem voor Femke gemaakt en daar valt de bovenkant ook te wijd uit.
De volgende gewoon wat innemen middenachter.
Het staat hem erg leuk!