dinsdag 16 december 2008

Roos 4004a (verkleind) en Bermuda Knippie Idee Winter 2008











Toch nog maar een setje voor Danique tussendoor gemaakt. Het vestje van Aaron wordt denk ik helemaal niets. Ik heb daarvan maat 92 uitgeknipt en half in elkaar genaaid, terwijl Aaron maat 80+ draagt en nog lijkt het gewoon te klein te gaan worden. Nou ja, dan niet....

Daarom even iets anders even tussendoor. De bermuda uit de Knippie Idee winter 2008. Het elastiek ontbreekt nog, maar hij lijkt erg goed te zitten (en te staan als er elastiek in zit).... Grote strikken op de zakken om het een beetje feestelijk te maken.

Daarbij heb ik het roospatroon 4004a wat ik even mocht lenen van mijn naaijuf verkleind naar een maat 104. Omdat ik niet zo houdt van allerlei loshangende koordjes (mede omdat Danique het erg leuk vindt om ze constant los te trekken), heb ik de strik op de achterkant gemaakt. In de ene zijnaad zit daarvoor 1 knoopsgat, aan de andere kant 2. Midden op het achterpand nog 2 knoopsgaten en de strik achterop is een feit. Het is even een werkje om het aan te trekken, maar daarna kan er volgens mij niets meer mee gebeuren. Het borduursel ging ook niet helemaal zoals het hoort, maar dat zal een ongeoefend oog hopelijk niet opvallen.... Ook leuk, een keertje een wat gemakkelijker projectje zo tussendoor. Nu nog bedenken wat ik met Aaron's halve vest ga doen....

Geen opmerkingen: