maandag 22 december 2008

Chinees voor Danique










Als basis nam ik het shirt uit Ottobre 4/2008, het roze shirt met het vogeltje er op. Dit patroon is al beproefd en zit Danique prima. In dit geval heb ik een maat 110 uitgeknipt en vanaf de onderkant mouwen heb ik het voor- en het achterpand iets verder laten uitlopen. Daarop allerlei Chinese borduurtjes. Af en toe vind ik het toch zo leuk om gewoon iets lekker te versieren en wat daarna zo in elkaar zit. Voor het halsboordje heb ik picotelastiek (ik denk dat het zo heet) gebruikt, het zat ooit eens bij een online bestelling geloof ik. Eerst er aan gestikt en daarna het halsboordje naar binnen omgeslagen. Op de goede kant daarna nog eens met een sierstiksel doorgestikt. Ik vind het zelf wel een leuk effect en minstens zo gemakkelijk als een echt halsboordje! Erbij maak ik nog een spijker Quimaira die ik aan de onderkant iets wil versmallen.

Geen opmerkingen: