zondag 28 september 2008

Noelle met Cabanjasje





Afgelopen week ben ik bezig geweest met een rokje voor Danique. Op het stoffenspektakel vorige week zondag in Deventer kocht ik hiervoor een stofje. Snel bij Ria Hoegen (van www.kinderstoffen.com) op de kraam gekeken hoeveel ik nodig zou hebben voor een Noelle (model van farbenmix). Dat viel mee, 60 cm. Dan maar een keer een stof van Eur 15,= pm. Het maken ervan was een feestje, wat een heerlijk stofje om mee te werken. Er zullen vast nog wel meer Noelles volgen in de toekomst.


Erbij maakte ik een zgn. cabanjas uit een Knippie Idee van ???, maat 98, dat moest het zijn. Maar al gauw bleek dat het jasje veel te groot zou worden. Daarom heb ik van de lengte maar wat afgehaald, in de breedte kon ik niet veel meer corrigeren. Ook trekt het jasje een beetje (de voering), Nou ja, geeft niet. Jasje is klaar, punt. (is toch veel te netjes voor Danique.....)

Geen opmerkingen: