dinsdag 23 september 2008

Jottum-like?






Afgelopen week ben ik bezig geweest met een Jottum-achtige creatie (dat denk ik tenminste) voor Danique. Ik heb gebruik gemaakt van een donkerblauwe kreukelkatoen van de stoffenkraam (Eur 2,50 pm, een koopje) en van patroon 7a van een Stenzo herfst editie van een aantal jaren geleden (ik dacht 2003). Eerst begreep ik van de stroken helemaal niets, maar nadat ik op naailes helemaal verkeerd bezig ben geweest, viel het kwartje toen ik daarna thuis was. Alles losgehaald van wat ik al had genaaid, en nu is het goed. Het is dus van de voorkant een wat langer rokje en aan de achterkant een broek.


Daarbij van allerlei tricootjes van overal en nergens (de donkerblauwe stipjes zijn van marktplaats...) een Klein Oland in elkaar gezet. Voordeel van dit vestje is, dat het ook met een blauw spijkerbroekje te combineren is. Al met al ben ik wederom een gelukkig mens.... Op naar het volgende project: Een Noelle van farbenmix met daarbij een cabanjasje uit een Knippie Idee (weer voor Danique). Daarna een piratenjas voor Noah...

Geen opmerkingen: